18 Ekim 2010 Pazartesi

Orada bir köy var uzakta..

Ben ilkokul çağındayken babamın "çocuklarımın haftasonu da olsa ayakları toprağa bassın"diye aldığı küçük bir köy evimiz var,Yassıhöyük-Gordion'da,ilk yıllar bizimkiler hevesle mis gibi domatesler,biberler,salatalıklar yetiştirirken,bizim büyümemizle sadece haftasonları gittikleri köye gitmez oldular,bir kişi hariç,Babam.
Babam her pazar orada tavukları,güvercinleri,köpekleri ile çok mutlu,annemi ikna edebilse yerleşir oraya.

Yaklaşık bir ay önce de evi,bahçeyi,tandır evini,ahırı (ki bir zamanlar hayvancılıkla da uğraşmış,kendi ineklerimizin mis gibi süt ve yoğurtlarını yemiştik)  düzenlemeye,oraya tekrar hayat vermeye karar verdiler.Buna en çok ben sevindim,Derin için..Bu restorasyon kararını duyunca,onun kazların,tavukların arkasından koşturduğunu,yumurtasını kümesten aldığını,domates,salatalık topladığını hayal edip çok heyecanlanmıştım (Henüz 10 aylık olsada :)
Pazar günü kardeşimin de gelmesi ile neler oluyor diye bir gidelim dedik.Bir gittik ki her yer her yerde,ustalar,tavuklar,kazlar ,gezinip duruyor :)Derin dayısının kucağında zor durdu,bıraksak kazların arkasından emekleyerek gidecek,tavşanı görünce de gözlerini açarak "uuuuuu"tepkisi verdi :P  mutfak yenilenmiş,kapılar takılmış ama çok iş var tabi daha,merakla ve heyecanla bekliyoruz tamamlanmasını.
Oraya kadar gitmişken babama hani bizim yumurtalarımız dedim,babamın "serbest gezinen tavuklarının" yumurtaları çok meşhurdur.Organik deyimi bana çok ticari geliyor,o yüzden "doğaldır"diyeceğim.İşte buyrun :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder